“آبله” گوسفندی بلای جان اقتصاد مردم روستاهای بشاگرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 30 شهريور 1389
بازدید : 450
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بیماری آبله گوسفندی دام های مردم روستا نشین بشاگرد را تلف کرده و با شیوع سریع این بیماری به روستاهای اطراف دامپزشکی این شهرستان هیچ اقدامی انجام نداده است.

 

tp8l_آبله_گوسفندی

به گزارش بشاگرد نیوز، روستای تریش در معرض بیماری آبله و تاول گوسفندی باعث تلف شدن احشام شده است، برای واکسانسیون این بیماری تا کنون هیچ اقدامی از سوی دام پزشکی شهرستان بشاگرد انجام نشده و این بیماری در حال انتقال به دیگر احشام روستا نشینان بخش بشاگرد می باشد این بیماری اغلب گوسفندان را درجا تلف کرده و گوشت این حیوانات به علت بیماری خطرناک آبله گوسفندی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

یکی از ساکنین روستای تریش در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: همه ساله طرح واکسانسیون گوسفندی انجام می گرفت متاسفانه در سال جاری هیچ گونه اقدامی جهت واکسناسیون صورت نگرفته و باعث تلف شدن ۲۰ راس بز بومی از دامداران این روستا شده است.

این روستانشین افزود: در این نوع بیماری حتی گوشت گوسفندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و درصورت مصرف گوشت دام ها باعث انتقال بیماری به انسان میگردد.

وی خاطرنشان کرد: ورود میکروب در این تاول ها سبب بالا رفتن درجه حرارت بدن گوسفند و بز شده و به طور کلی مرگ ومیر دام های سبک در اثر آبله به دلیل حمله همین میکروب ها است که در حالت های شدیدتر بیماری، یک هفته بعد از به وجود آمدن نشانه ها دام تلف می شود و تنها راه نجات از این بیماری اجرای طرح واکسناسیون می باشد که با تزریق آمپول به حالت عادی برگشته و بیماری از بدن احشام خارج می گردد.

گفتنی است که تنها فعالیت اکثر مردم این منطقه دامداری هست و درصورت عدم اجرای طرح واکسیناسیون ضربه اقتصادی بزرگی به دامداران روستانشین بخش بشاگرد وارد می شود.

روستای تریش در دره ای مابین کوه اورسون و کوه تاریشون در بخش گوهران بشاگرد واقع شده است.





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بیماری آبله گوسفندی در بشاگرد , بشاگرد نيوز , دام پزشكي شهرستان بشاگرد , روستا نشینان بخش بشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 757
بازدید دیروز : 1076
بازدید هفته : 2324
بازدید ماه : 2268
بازدید کل : 127401
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com